Menü
Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte.Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. 
TWINGO
Cosima von Bonin: 7000 Palmen, 2025 © Cosima von Bonin, documenta und Museum Fridericianum gGmbH
7000 Palmen
Image: © Alisa Margolis (after Albrecht Dürer "Witch Riding Backwards on a Goat")
Chaosmosis
PIGEON VIEWS
Villa Karma
Pictured: Taylor Map of New York, 1879 published by Galt & Hoy
The City Transformed
Rushes
25-Hour Economy
PostOst Re:Vision
Witnessing Witnessing
Close

ART ANTWERP 2022

15 – 18 Dec 2022

For this second edition of Art Antwerp, L21 presents “We are still on the road”, a project in which different visual languages co-exist around ideas of travel, movement and traces. The participating artists are: Jordi Ribes (1972, Barcelona), Stephen Felton (1975, Buffalo, New York), Alejandro Leonhardt (Puerto Varas, Chile, 1985), Vera Mota. (Porto, 1982), Renata de Bonis (1984 São Paulo, BR), Geran Knol (1991 Makkinga), Ian Waelder (Madrid 1993) and Lydia Gifford (1979, London).

Cormac McCarthy’s writing in The Road devotes the minimum number of functional signs to describe the efforts of a father and son to survive after an unspecified Apocalypse in an inhospitable, depleted, exhausted world. Gray ash and a road to travel south. In his story there is no information, not a single word, that exceeds what is strictly necessary to the development of the text; as if he wanted to ‘go to the bone’, to show us only the essential. “I just keep going”.

In the same way, the participating artists show possible ways to keep going, by advancing in their respective practices along research lines based on movement and linear patterns, as in the works by Felton and Knol, travel and corporality in the paintings by Ribes, Renata and Gifford, fragments and traces in the sculptural proposals of Mota, Leonhardt and Waelder.

PARTICIPATING ARTISTS
Jordi Ribes
Stephen Felton
Alejandro Leonhardt
Vera Mota
Renata de Bonis
Geran Knol
Ian Waelder
Lydia Gifford

Address & Opening hours
Jan van Rijswijcklaan 191, 2020 Antwerp

OPENING DAY | 11am – 9pm
Thursday 15 December 2022
Preview | 11am – 4pm
Vernissage | 4pm – 9pm

PUBLIC DAYS | 11am – 7pm
Friday 16 December 2022
Saturday 17 December 2022
Sunday 18 December 2022

Kontakt
Hochschule für Bildende Künste–Städelschule
Dürerstraße 10
60596 Frankfurt am Main
Daimlerstraße 32
60314 Frankfurt am Main
  • Newsletter
  • Vimeo →
  • Impressum
    Datenschutz
    Barrierefreiheit
  • Aktuelles

    • Kalender
    • Blackboard
    • Mensa
    • Presse
    • Newsletter
    • Stellenangebote
  • Städelschule

    • Profil
    • Fakultät
    • Administration icon
    • Awareness-Team
    • Geschichte
    • Archiv
    • Alumni
  • Studium

    • Über Studium
    • Studierende icon
    • Lehrplan
    • Einrichtungen icon
    • Kooperatives Studium
    • Downloads
  • Bewerbung

    • Übersicht
    • Vollzeitstudium
    • Gaststudium
    • Austauschstudium
    • Gasthörer*innen
  • Öffentliche Programme

    • Allgemeines
    • Rundgang icon
    • Absolvent*innen icon
    • Lectures
    • Portikus
    • Publikationen
  • Forschung

    • Über Forschung
    • Institut für Kunstkritik
    • Projekte icon
    • Symposien icon
    • Leitlinien
  • Unterstützer*innen

    • Allgemeine Information
    • Städelschule Portikus e.V. icon
    • Stiftung Städelschule
    • Fördernde
    • Partner*innen
    • Editionen