Menü
Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte.Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. 
DISLOCATIONS – within reach
Fostering Mothers and Gardens
Photo courtesy: Riccardo Banfi
Long Story Short
Dark Continent
Normal Painting
Louise Giovanelli, Latebrae (Detail), 2024, Courtesy die Künstlerin und White Cube, London, © DACS 2025, Foto: © White Cube (David Westwood)
A Song of Ascents
Yvo Cho
FIELDS OF DEPTH
©Adrian Pasi
Blind Spot
PARADE
Close

Cured Quail Volume 1

Friday, August 10 at 8 PM - 11 PM

The failure to critically evaluate culture on its own terms and according to its own immanent criteria as a register of a social situation is the opening problem put forth by the new journal Cured Quail. Its concept for this failure is illiteracy, understood as the historically specific hindrance to fully and objectively experiencing the words on a page, the particulars of a work of art, or the patience and difficulty required for a coherent idea. In a word, Cured Quail takes the category of illiteracy as the framework of reification in the present moment, whether mediated through social need, technology, the dominant standards of discourse or other morbid appetites. Members of the editorial collective will present the content of the inaugural issue.

https://curedquail.com/
https://twitter.com/CuredQuail

Volume contents:

• 'Prolegomena to any Future Editorial'

• 'Like Sand Through an Hourglass: These are the Days of our Lives' by Zachary Dempster

• 'Taking Comfort in Society: The Sociologization of Art and its Contents' by Chris Crawford

• 'Do We Live in a Society of the Spectacle?' by Paul Mattick

• 'Iconoclastic Idolatry: Speculations toward an Image of God, the Meaningful Process-Marks of Labor, & Purposefulness without Purpose' by Jeffrey Schultz

• 'Agree to Disagree' by Eric-John Russell

• 'Virtual Experience' by Christoph Hesse

• 'An Olympian Stretch: An Unbalanced Tandem between Martha Rosler and Ben Morea' transcribed by Veronika Zhizhchenko

Hopscotch Reading Room
Kurfurstenstr. 14 ( im hof)
10785 Berlin

Kontakt
Hochschule für Bildende Künste–Städelschule
Dürerstraße 10
60596 Frankfurt am Main
Daimlerstraße 32
60314 Frankfurt am Main
  • Newsletter
  • Vimeo →
  • Impressum
    Datenschutz
    Barrierefreiheit
  • Aktuelles

    • Kalender
    • Blackboard
    • Mensa
    • Presse
    • Newsletter
    • Stellenangebote
  • Städelschule

    • Profil
    • Fakultät
    • Administration icon
    • Awareness-Team
    • Geschichte
    • Archiv
    • Alumni
  • Studium

    • Über Studium
    • Studierende icon
    • Lehrplan
    • Einrichtungen icon
    • Kooperatives Studium
    • Downloads
  • Bewerbung

    • Übersicht
    • Vollzeitstudium
    • Gaststudium
    • Austauschstudium
    • Gasthörer*innen
  • Öffentliche Programme

    • Allgemeines
    • Rundgang icon
    • Absolvent*innen icon
    • Lectures
    • Portikus
    • Publikationen
  • Forschung

    • Über Forschung
    • Institut für Kunstkritik
    • Projekte icon
    • Symposien icon
    • Leitlinien
  • Unterstützer*innen

    • Allgemeine Information
    • Städelschule Portikus e.V. icon
    • Stiftung für junge Künstler
    • Fördernde
    • Partner*innen
    • Editionen