Menü
Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte.Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. Das Blackboard zeigt eine lose Sammlung an Veranstaltungen der Städelschule Community. Die Hochschule für Bildende Künste–Städelschule ist nicht verantwortlich für die Inhalte. 
Latent Sonic Possibilities: Sonic Encounters and Sonic Thinking in Städelschule Edition 2024
Image: Liz Magor, « Silver », 2019 mylar boxes, mixed materials 51 x 51 x 42 cm unique
El Fantasma de Tennessee
Au-dessus des capitales, part 3
7
Bandung Spirits
My Protagonists
2° Simposio Nacional de Arquitectura, Ciudad y Territorio "Espacio"
The Elevator is About to Close
Artist Talk
o.T.
Close
Image Liz Magor  Silver  2019 mylar boxes mixed materials 51 x 51 x 42 cm unique
Image: Liz Magor, « Silver », 2019 mylar boxes, mixed materials 51 x 51 x 42 cm unique

El Fantasma de Tennessee

Ella C Bernard, Cécile Bouffard, Omar Castillo Alfaro, Caroline Rose Curdy, Pierre Dumaire, Laura Huertas Millán, Liz Magor, Rafael Moreno, Nicole, Hatice Pinarbasi, Jean-Charles de Quillacq

Opening 23.05, 6-9 pm
23.05 – 25.07.25

Marcelle Alix
Isabelle Alfonsi & Cécilia Becanovic
4, Rue Jouye-Rouve
75020 Paris

You, I drink you dry.
I lick you, I eat you. I devour you. My belly is stretched tight
like a drum,
my eyes struggle to hold back the tears
of my pleasure. You penetrate me
to the core. I possess you, I cover you. I preserve you. Under a bell jar, I hold you, I
digest you. I assimilate you, you become me.

El fantasma de Tennessee, a group exhibition on melancholy based on three works by Tennessee Williams and their film adaptation.

Ana Mendoza Aldana is a curator, art critic, and poet. For over twelve years, she has been conceiving and organizing intellectually and emotionally resonant exhibitions, often starting from a literary foundation. Her work places particular emphasis on feminist and queer questions and practices, as well as on painting. Since late 2022, she has been conducting research on melancholy. She develops a form of art criticism that draws on the typographic play, musicality, and narrative structures of poetry.

Kontakt
Hochschule für Bildende Künste–Städelschule
Dürerstraße 10
60596 Frankfurt am Main
Daimlerstraße 32
60314 Frankfurt am Main
  • Newsletter
  • Vimeo →
  • Impressum
    Datenschutz
    Barrierefreiheit
  • Aktuelles

    • Kalender
    • Blackboard
    • Mensa
    • Presse
    • Newsletter
    • Stellenangebote
  • Städelschule

    • Profil
    • Fakultät
    • Administration icon
    • Awareness-Team
    • Geschichte
    • Archiv
    • Alumni
  • Studium

    • Über Studium
    • Studierende icon
    • Lehrplan
    • Einrichtungen icon
    • Kooperatives Studium
    • Downloads
  • Bewerbung

    • Übersicht
    • Vollzeitstudium
    • Gaststudium
    • Austauschstudium
    • Gasthörer*innen
  • Öffentliche Programme

    • Allgemeines
    • Rundgang icon
    • Absolvent*innen icon
    • Lectures
    • Portikus
    • Publikationen
  • Forschung

    • Über Forschung
    • Institut für Kunstkritik
    • Projekte icon
    • Symposien icon
    • Leitlinien
  • Unterstützer*innen

    • Allgemeine Information
    • Städelschule Portikus e.V. icon
    • Stiftung Städelschule
    • Fördernde
    • Partner*innen
    • Editionen